Energiek Halderberge

Samenstichting Bosschenhoofd draagt "Energiek Halderberge" een warm hart toe en wil dit initiatief daarom onder de aandacht van de inwoners van Bosschenhoofd brengen.

Coöperatie Energiek Halderberge | om is een initiatief van inwoners uit Halderberge om de handen ineen slaan en daarmee duurzame energie helpen versnellen. Het is een coöperatie zonder winstoogmerk. Energiek Halderberge wil duurzame energie voor iedereen in Halderberge mogelijk maken. Dit gebeurt samen met de leden (particulieren, bedrijven, verenigingen, etc.) Door slimme acties op te zetten, samen te werken met de ondernemers in Halderberge of de directe regio en de mogelijkheden die er nu zijn zorgen zij voor duurzame energie. Hun missie is dan ook kort en krachtig: samen Halderberge duurzaam maken.

Hoe kan je hieraan meewerken maar ook van de voordelen profiteren? Je kunt eenvoudig lid worden en je aansluiten. Het kenmerk van een coöperatie is dat je kan meedenken en meebeslissen als je dat wilt. Je kan ook actief meewerken om onze coöperatie tot een succes te maken. Je kan bijvoorbeeld meedoen met:

• gezamenlijke inkoopactie zonnepanelen

• gezamenlijke projecten: panelen of wind op gezamenlijk dak

• stap over op groene energie

• actief meewerken

Wil je meer weten over Energiek Halderberge, kijk dan op hun website https://www.energiekhalderberge.nl/.

Eén van de activiteiten die Energie Halderberge verzorgt is het energie advies: bespaar op je energiekosten. De streekomroep heeft met hun programma "Halderberge Klimaatjournaal" hierover een reportage gemaakt die te zien is op https://youtu.be/9DQzqBbiYnk

Recente blogposts

Alles weergeven